تنظیم دمای یخچال

اموزش تنظیم دمای یخچال و فریزر (دوقلو)

راهنمای استفاده از یخچال و فریزر
آموزش تنظیمات فارسی یخچال و فریزر

شرکت های سازنده یخچال همیشه درجه مطلوب را برای یخچال پیشنهاد می کنند. زیرا اگر درجه دمای یخچال بر روی مقدار بیشتر باشد کمپرسور یخچال مجبور است سخت کار کند تا دمای یخچال را به مقدار تنظیم شده برساند.

در این صورت اگر این شرایط در دراز مدت ادامه یابد 100% ناچارید کمپرسور یخچال را تعویض کنید چون موتور یا کمپرسور از کار خواهد افتاد.

اگر درجه دمای یخچال کمتر از مقدار مطلوب باشد که هوای سرد داخل یخچال کم می شود و امکان فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال بیشتر می گردد. البته قابل ذکر است که یخچال در فصل گرما یک درجه می تواند از مقدار درجه مطلوب بالاتر باشد و همچنین در فصل سرما یک درجه از مقدار دمای مطلوب پایین تر باشد.

آیا تنظیم دمای یخچال در تابستان و زمستان فرق دارد؟

دمای یخچال در زمستان و تابستان باید متفاوت باشد و دلیل آن نیاز بیشتر مواد غذایی به خنک ماندن در فصل تابستان برای سالم ماندن و استفاده بیشتر از یخچال در این فصل (بدلیل باز شدن مکرر در یخچال و ورود هوای گرم محیط به داخل کابین یخچال و بالا بودن دمای هوای محیط ) ، دمای یخچال در زمستان باید یک یا دو درجه بیشتر از تابستان باشد.بعضی از یخچال‌ها قابلیت تنظیم خودکار با دمای محیط را دارند. بطور کلی دمای مناسب برای یخچال در تابستان بین 2 تا 3 درجه و برای فریزر بین 18تا 20 و در فصل زمستان برای یخچال 4تا 5 درجه و برای فریزر بین 15 تا 18 درجه می‌باشد.

نحوه تنظیم دمای یخچال و فریزر

تنظیم دمای یخچال و فریزر عمدتا به دو صورت می باشد

1- بصورت دایره و ولوم مانند می باشد که از عدد 1 الی 9 شماره بندی شده و با چرخش ولوم و گذاشتن نشانگر روی ولوم جلوی عدد مورد نظر دمارا تنظیم میکنیم

2- بصورت صفحه دیجیتال بوده و با هر بار فشردن کلمه Refrigerator و در فریزر دکمه Refrigerator عدد نشان داداه شده بزرگتر میشود و انقدر این دکمه را فشار میدهیم تا به عدد مورد نظر برسیم

در زیر چند نمونه برای راهنمایی بهتر درج میگردد.

راهنمای تنظیم یخال
آموزش تنظیم دمای یخچال و فریزر

Powercool : برای انجماد و سرمایش سریع در یخچال و فریزر بکار میرود.

Child lock : برای قفل کردن صفحه نمایشگر یخچال و فریزر کاربرد دارد.

Alarm door : (بجای نوشته علامت زنگ )اخطار باز ماندن درب یخچال و فریزر که با فشار دادن و مکث بمدت 3 ثانیه فعال و غیر فعال میشود.

در صورت نیاز به تعمیر و سرویس لطفا کلیک نمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo