تنظیمات کلی ساید بای ساید

پنل تنظیمات یخچال ساید بای ساید مشکل بسیاری از مردم می باشد. زیرا تمام عملکرد یخچال ساید بای ساید توسط پنل تنظیماتی که بر روی یخچال قرار دارد کنترل می شود.از این رو نیاز است تا با یک آموزش کلی، نحوه کار کردن با پنل تنظیمات یخچال ساید بای ساید را فرا گیرید. هوفر این مشکل را برای شما مرتفع گردیده است تا هر آنچه را که نیاز دارید در مورد پنل تنظیمات یخچال ساید بای ساید بدانید امروز یاد بگیرید.

پنل تنظیمات یخچال های ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید دارای تنوع بسیاری در مدل و همچنین برندهای تولید کننده می باشند. بسیاری از مدل های یخچال های ساید بای ساید دارای پنل تنظیمات مشابهی هستند و تفاوت چندانی در تنظیمات پنل خود ندارند. تنها تفوت اساسی آنها نحوه قرار گیری دکمه ها بر روی پنل می باشد. تنظیمات پنل یخچال های ساید بای ساید کاملا لمسی می باشد و فقط مدل های بسیار قدیمی ساید بای سایدها دارای دکمه های برجسته بودند.

 پنل تنظیمات یخچال ساید بای ساید اغلب در وسط و سمت چپ یخچال قرار می گیرد. و شامل تنظیمات مربوط به دمای یخچال، دمای فریزر، هشدار باز بودن درب یخچال، هشدار تعویض فیلتر آب و فیلتر هوا و قفل کننده تنظیمات می باشد. در بعضی از مدل ها ممکن تنظیمات دیگری نیز وجود داشته باشد اما در کل تمام یخچال های ساید بای ساید دارای این گزینه های می باشند.

پنل تنظیمات یخچال ساید بای ساید

  • Refrigerator
  • Freezer
  • Fresh Air Filter
  • Ice Pluse / Water Filter
  • Door Alarm / Lock

Refrigerator

Refrigerator: برای تغییر دمای یخچال، دکمه لمسی Refrigerator را فشار دهید و نگه دارید تا به دمای دلخواه خود برسید. دمای پیشنهاد شده برای یخچال 3 درجه سانتی گراد می باشد.(37 درجه فارنهایت(F))

Freezer

Freezer: برای تغییر یا تنظیم دمای قسمت فریزر(Freezer) دکمه لمسی Freezer را فشار داده و نگه دارید تا دمای دلخواه شما تنظیم گردد. دمای توصیه شده برای قسمت فریزر 18- درجه سانتی گراد می باشد.(0 درجه فارنهایت)

راهنما تنظیم دمای يخچال فریزر و ساید بای ساید

Fresh Air Filter

Fresh Air Filter: این گزینه مربوط به فیلتر هوا تازه می باشد. و در دو حالت Auto و Power قرار می گیرد.

  • حالت Auto: در حالت Auto فیلتر هوای تازه به مدت 10 دقیقه روشن و 110 دقیقه خاموش می باشد.
  • حالت Power: در حالت Power فیلتر هوای تازه به مدت 4 ساعت پیوسته روشن می ماند. سیکل روشن و خاموش شدن آن به این صورت می باشد: 10 دقیقه روشن و 5 دقیقه خاموش. بعد از گذشت 4 ساعت به صورت اتوماتیک به حالت Auto بر می گردد.

برای قرار دادن در یکی از حالت های فوق فقط کافی دکمه لمسی Fresh Air Filter را فشار داده و نگه دارید.

فیلتر هوای تازه، هوای داخل یخچال را تازه می کند و باعث خروج بوی بد یخچال می شود. پیشنهاد می شود اگر یخچال بوی بدی ندارد و عادی است، فیلتر هوا تازه را بر روی حالت Auto قرار دهید.

توجه داشته باشید زمانی که لازم باشد فیلتر هوا تعویض گردد بر روی نمایشگر Replace Filter ظاهر می گردد. بعد از نصب فیلتر جدید دکمه لمسی Fresh Air Filter را 3 ثانیه نگه دارید تا علامت هشدار تعویض فیلتر خاموش گردد.

Ice Pluse

  • Ice Pluse: عملکرد این گزینه، توانایی تولید یخ در یخساز را افزایش می دهد. وقتی دکمه  Ice Plus را فشار می دهید، علامت مربوط به مدت 24 ساعت روشن شده و پس از آن به طور خودکار خاموش می شود. که در این مدت یخچال هوای سرد بیشتری را به قسمت یخ ساز ارسال می کند.
  • لغو Ice Plus: برای لغو این گزینه کافی است همان دکمه را دوباره فشار دهید.

کاربرد اصلی این گزینه این می باشد، زمانی که شما احتیاج دارید یخ ساز سریع یخ تولید کند، بهتر ازست از این گزینه استفاده گردد. در غیر این صورت بهتر است یخچال در حالت اتوماتیک قرار داده شده باشد.

اگر یخچال فریزر یا ساید بای سایدتان ال جی (LG) می باشد و خنک نمی کند یا سرما ندارد، پیشنهاد می کنیم مقاله علت سرما نداشتن یخچال ال جی را مطالعه بفرمایید. اگر یخچال شما مدل و برند دیگری می باشد و این مشکل را دارد از مقاله علت سرما نداشتن یخچال استفاده کنید.

شرایط مسافرت یا تعطیلات

شاید شما به مسافرت یا تعطیلاتی طولانی مدت خواهید رفت و دوست ندارید روند یخ سازی یخچال به همین صورت ادامه داشته باشد. در این صورت بهتر است یخ ساز خودکار را خاموش نمایید.

برای خاموش کردن قابلیت یخ ساز اتوماتیک، کافی است درب یخچال را باز کنید و از قسمت یخ ساز دکمه ای که در تصویر می بینید را به حالت OFF تغییر دهید. در این صورت یخ ساز در حداقل ترین میزان ساخت یخ خواهد بود.

فیلتر آب

بر روی دیسپلی یخچال گزینه ای دیگر به نام Water Filter وجود دارد که اگر فیلتر آب مشکل داشته باشد هشدار Replace Filter بر روی صفحه نمایشگر نمایش داده می شود.

برای تعویض فیلتر آب یخچال با خدمات مجاز تعمیر یخچال فریزر به شاره 88077030 در تهران تماس بگیرید. بعد از نصب فیلتر جدید دکمه لمسی Water Filter را 3 ثانیه نگه دارید تا علامت هشدار تعویض فیلتر آب خاموش گردد. توصیه می شود هر 6 ماه یکبار فیلتر آب را تعویض نمایید.

Door Alarm / Lock

هشدار درب قفل یخچال

اگر درب یخچال به مدت یک دقیقه باز بماند هشدار Door Alarm بر روی نمایشگر نشان داده می شود. این گزینه بهتر است در وضعیت On باشد چون ممکن است بچه ها درب یخچال را باز کنند و یادشان برود ببندند. درواقع این گزینه یک قفل کودک می باشد.

برای فعال یا غیر فعال کردن هشدار درب یا Door Alarm این دکمه را 3 ثانیه نگه دارید.

Lock

عملکرد Lock این می باشد که با فعال شدن آن امکان تغییر در سایر گزینه ها وجود ندارد. و برای ایجاد تغییرات در دما و فیلترها باید این گزینه خاموش باشد. پیشنهاد ما نیز روشن بودن Lock می باشد زیرا ممکن است به صورت غیر منتظره یکی از دکمه ها لمسی فشار داده شود. برای فعال کردن یا غیر فعال نمودن Lock این گزینه را 3 ثانیه نگه دارید.

enemad-logo